waarom moet je vaak een account aanmaken voor solliciteren?

Ik merk dat je tegenwoordig bij elk bedrijf een account moet aanmaken voordat je er mag solliciteren. Wat is hiervan de reden? Heeft dit een toegevoegde waarde?
In deze crisistijd is het handig om op 1 dag op zoveel mogelijk functies te reageren, om je kansen te verspreiden. Het aanmaken van een account neemt extra tijd in beslag en als je niet wordt uitgenodigd is het ook nog verloren tijd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je een voorbeeld geven? Dus geef eens een link van zo'n bedrijf.
ronron1212
10 jaar geleden
Nog nooit gezien of meegemaakt dat je een account moet aanmaken of heb je het over de sites waar banen op staan zoals intermediair?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, daarom wil ik een voorbeeld, je kunt niet zomaar antwoord op deze vraag geven als je niet weet waar het om gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ING, rabobank en American Express.
ronron1212
10 jaar geleden
Grapjas waar heb jij het over ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over sites waar je, als je solliciteert een registratie moet aanmaken blijkbaar? Geef eens een directe link sstudent, ik houd niet zo van zoeken naar iets wat een ander al gevonden heeft met de kans dat ik vind wat jij niet bedoelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Link: https://rabobank.jobpartners.com/jpapps/rlb/jobs/logorreg.jsp?TOKEN=f6edc03b3b425da66653514759&0.981102710785888 Wanneer je dus bij Rabobank solliciteert staat er dat het noodzakelijk is. Link ING: https://inggroup.taleo.net/careersection/iam/accessmanagement/login.jsf?lang=nl&redirectionURI=https%3A%2F%2Finggroup.taleo.net%2Fcareersection%2FICSNLDGEN%2Fjobapply.ftl%3Flang%3Dnl%26job%3D026212&TARGET=https%3A%2F%2Finggroup.taleo.net%2Fcareersection%2FICSNLDGEN%2Fjobapply.ftl%3Flang%3Dnl%26job%3D026212 en Link American express : http://jobs.americanexpress.com/talentcommunity/apply/2343829/?#tracked
Frimu2
10 jaar geleden
Je moet geen account aanmaken om te solliciteren. .... Overslaan niet doen, heeft voor jouw geen toegevoegde waarde.

Antwoorden (3)

Meestal zitten er uitzendbureaus achter die je later nog eens een zooi ongewenste mail toesturen. En zij leveren (na zoeken) de beste sollicitant na overleg met die werkgever. In sommige gevallen zijn de vacatures nog nep ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Als het een uitzendbureau is wat daar volgens jou achter zit dat solliciteer je daar en zetten ze dat er bij.
Na je reactie: het gaat dus om grote financiële instellingen. Blijkbaar vinden ze dat prettig maar er zitten ook voor jou voordelen aan. Je kunt makkelijker op meerdere vacatures solliciteren en je kunt makkelijker een open sollicitatie doen. Met dit systeem ben je ook beter vindbaar als ergens anders iemand jou zoekt en via hun interne zoeksysteem jouw gegevens tegen komt. Het is voor hun ook handig omdat zo al jouw gegevens makkelijker voor hun te vinden zijn en bij elkaar staan. Beter dan via een brief of e-mail waarvan alle gegevens nog ingevoerd moeten worden.

Om te voorkomen dat iemand anders zich voordoet als jou moet je je (net als dat je iets wilt kopen bij bol.com) registreren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben momenteel ook veel aan het solliciteren, en heb het idee dat ze dat doen zodat je er terug komt, en vaker solliciteert, Ikzelf sta bijvoorbeeld bij een aantal uitzendbureaus, is wel makkelijker, want je basis info blijft staan. Een ander voordeel is dat ze inderdaad je gegevens hebben en je mails kunnen sturen, maar daar heb ik verder nog niet veel last van gehad. Solliciteren kost nou eenmaal tijd en moeite... Daar valt niet veel aan te veranderen.