Heb je als 18 jarige werkloze recht op een uitkering?

Ik ben sinds 3 maanden werkloos.
Ik ben heel veel aan het solliciteren maar ik word gewoon nergens aangenomen.
De motivatie is er want ik wil juist werken, het lukt alleen niet omdat ik nergens aan word genomen.

In September trek ik bij mijn vriend in Rotterdam in, en dan blijf ik uiteraard solliciteren, maar ik vroeg me af of je niet tijdelijk recht heb op een uitkering tot je een baantje heb?
Ik ben 18 jaar, heb Pdd-Nos, en je komt niet meer in aanmerking voor een Wajong uitkering.
Waarvoor dan wel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Beste gast108510,

Of je als 18 jarige werkloze recht hebt op een uitkering en op welke uitkering hangt af van je situatie.

Heb je voor je eerste werkloosheidsdag van de laatste 36 weken minimaal 26 weken gewerkt?
Dan kun je een WW-uitkering aanvragen als je ook voldoet aan de overige voorwaarden.

Actuele informatie: http://bit.ly/1uiHvqa

Heb je geen recht op een WW-uitkering?
Je kunt dan informeren bij de Gemeente of je in aanmerking kunt komen voor een Bijstandsuitkering.
Voor de Bijstand wordt wel gekeken naar het totale inkomen van jou en je vriend.

Actuele informatie: http://bit.ly/1Vtey7a

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webare
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartelijk dank