Zou het geen idee zijn om alle vragen toe te staan ?

De antwoorden geven zelf wel aan of iemand een domme vraag stelt en de minnetjes zullen aangeven of iemand een teleurstellend antwoord geeft.

Toegevoegd na 2 minuten:
P.s- de moderators hebben ndan nog werk genoeg om antwoorden te verwijderen.Je krijgt wat pittigere onderwerpen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker als een minnetje ook in je beoordeling terecht komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan wel de gegeven minnetjes motiveren of voorzien van (positieve) kritiek. Het moet toch leerzaam blijven...het moet de GV's toch iets opleveren...?

Het beste antwoord

nou ik ben het er mee eens. niet alles natuurlijk zoals bvb

hoe heet je in het echt
leeft je moeder nog
en waarom heb ik gisteren niet gepoept.

maar mijn vraag over wiegendood en matrassen is verwijdert omdat het niet kennisvermeerderend zou zijn. NOU KENNISVERMEERDEREND WAS HET IDD NIET OMDAT IK ER TE WEINIG ANTWOORD HEB GEKREGEN OMDAT EEN VAN DE OVERENTHOSIASTE MOD'S DE VRAAG VERWIJDERT HAD.

DUS IK BEN HET EENS.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Absoluut! heb nog zoveel vragen die ik hier eigenlijk niet kwijt kan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn toch geen domme vragen?! ;)

Zou inderdaad een goed idee zijn. Zou zelf meer vragen zien waaruit een discussie kan volgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens. Ik pleit voor meer vrijheid. Diverse GV-ers krijgen ook een zeker gevoel van gevangenschap of in een harnas zitten.
Er heerst bij GV een zekere kinderziekte: angst voor het niet in stand kunnen houden van een site van enig niveau....Kom, geef aub meer ruimte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik denk niet dat jullie door hebben wat voor vragen wij als moderator wel eens tegen komen voor vragen en antwoorden. Wat er gaat gebeuren als we het totaal vrijlaten is dat de gebruiker gaat veranderen. De vragen worden van een lagere kwaliteit. Als wij geen vragen meer gaan verwijderen dan kan je de volgende soort vragen tegen komen: Irritante reclame, regelrechte beledigingen, totaal onzinnige vragen, vragen die thuis horen op een forum, vragen die geen vragen zijn. Als dat gebeurd dan zullen we een heleboel serieuze goeie vragers verliezen en de site vol met mensen die de boel willen verzieken. Ik weet zeker dat ik dan niet meer actief zal meedoen op de site en ik weet van veel andere gebruikers dat die dat totaal geen zin meer hebben om nog actief mee te doen.

Ik denk niet dat jullie weten wat voor slechte vragen ik als moderator af en toe tegen kom. Het is altijd vervelend dat een vraag wordt verwijderd. Ik kan wat wimmie zegt dat sommige mensen zich in een dwangbuis voelen wel indenken. Maar als we niets doen dan neemt het niveau van deze website een duikvlucht. Voor elk persoon die zegt dat het te streng is, is er minstens een ander persoon die zegt dat het strenger moet. Ik begrijp de frustratie bij sommige mensen maar we doen het om het niveau van de website in stand te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan er dan geen categorie komen met de naam Slechte vragen of prullebak, waarin alle slechten vragen worden gezet zodat ze toch nog te bekijken en te beantwoorden zijn?!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anne, je hebt het mooi uitgelegd +1
Enerzijds ben ik het wel met je eens, die controlle moet er zijn. Soms denk ik nu al hoe het mogelijk is dat bepaalde vragen hier worden gepubliceerd, maar daar tegenover mis ik ook weer vragen die ik graag zou willen zien of kan stellen. Misschien is ook het gehalte van sommige van mijn vragen/antwoorden niet al te hoog, dat is niet aan mij om over te beslissen, maar soms zou ik net dat beetje verder willen, zonder dat het op digitale ruzie uitloopt.
Laten we het maar zo houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan nog Anne,Wat is er mis met mijn vraag"waarover kun jij wel een boek schrijven en blijft een vraag als "waarom kijk je in de wc als je gepoept hebt "gewoon staan?Op startpagina staat "antwoord op al uw vragen"maar dat klopt al niet.Ik begrijp best dat sommige vragen verwijderd moeten worden maar ik had sommige vragen gesteld die direct al als goede vraag werden bestempeld maar ze werden wel verwijderd.Ik zie regelmatig vragen die te belachelijk zijn voor woorden,ze blijven gewoon staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal je precies uitleggen waarom die vraag van jouw niet kan en die over wc gepoept wel blijft staan.
In de richtlijnen is ook duidelijk te lezen een vraag moet het kennisniveau verhogen of om advies vragen. Jouw vraag was geen van beide. 1: Je vraag was niet kennisverhogend aangezien er geen nieuwe kennis naar boven komt door antwoord te geven op de vraag. 2: Het vraag niet naar advies. (tenzij je het wilt gebruiken om je eigen boek te schrijven maar dan moet je de vraag anders stellen)
De vraag over poep is daadwerkelijk wel kennisverhogend aangezien er waarschijnlijk wel degelijk een evolutionaire reden is waarom wij naar onze drol kijken als we gepoept hebben. (Mijn vermoeden is dat we aan de kleur van de drol kunnen zien of we ziek zijn of niet. Maar dat weet ik niet zeker)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, bedankt voor je uitleg.
Mee eens.
Veel vragen mogen niet gesteld worden omdat ze niet bijdragen tot 'kennisvermeerdering'
Veel domme raadseltjes wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel helder +1
Zoals JC zegt, elk voordeel hep z'n nadeel en je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Maar misschien is het wel een optie om in het rijtje categorieën, ruimte voor 'alle vragen' vrij te maken. Mocht deze categorie beneden je niveau zijn, dan sla je het gewoon over. Zo raakt niemand gefrustreerd en blijft het niveau voor de rest van de vragen op GV, voor een ieder gehandhaafd. Het is maar een suggestie en die wilde ik toch even delen ;-).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stel voor om te vragen aan de redactie, om 1 dag per week te reserveren als "Vrije Vragen Vrijdag".
Maar dan moet iedereen zonder gemor accepteren wat er gezegd en gevraagd word. En er moet natuurlijk geen digitale oorlog ontstaan.Extremen zijn natuurlijk niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TEGEN!
Nog meer vragen weren ala:
"Wat is het lekkerste plekje op je lichaam?"
"Wat is een mooi boek voor op vakantie"
"Hep je ook een goutvis?"

Zo.
(ben blijkbaar roepende in de woestijn)
AWM
14 jaar geleden
De kwaliteitsbewaking van GV is juist de reden dat veel mensen gestimuleerd worden om inhoudelijk interessante vragen en antwoorden neer te zetten. En daarmee tevens een reden om langer op deze site te blijven dan gemiddeld, dit geldt in ieder geval wel voor mij. Als ik wil chatten of een aantal niveaus lager wil (wat toch snel zal gebeuren met het toestaan van alle vragen), dan ga ik wel naar een andere site of forum.

Wees creatief en verpak je vraag dusdanig, dat de kans aanzienlijk wordt vergroot dat ie blijft staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo is het +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bravo ;-)
Slecht idee... wat hebben we anders nog aan onze gewaardeerde moderators?